.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقیمی: سرانه فرهنگ و هنر هر مازندرانی 9 تومان است

نماینده مردم شهرستانهای شرق مازندران در مجلس از پایین بودن بودجه فرهنگی انتقاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون سرانه فرهنگ و هنر تخصیصی به هر مازنی در ماه 90 ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر در نکاء، احمد علی مقیمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در فرمانداری نکا افزود: براساس بودجه بندی استانی سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از بودجه امسال 270 میلیون تومان است که به ازای سه میلیون مازندران سرانه 100 تومانی و به نوعی سهم هر مازندرانی از فرهنگ و ارشاد ماهانه 9 تومان است.
مقیمی بیان داشت: برای نظریه پردازی حرف فراوان است و اکنون ما باید ببینیم در فرهنگ کجا هستیم و در حوزه عملیاتی چه اقداماتی صورت داده ایم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با ابراز تاسف از عدم امکانات مناسب فرهنگی در شرق مازندران خاطر نشان کرد: مجتمع امام علی(ع) که امشب افتتاح می شود تنها آبروی مجتمع فرهنگی شرق مازندران است.

مقیمی ادامه داد: فضاهای مصلاهای شرق مازندران ما باید در خور توجه باشد و نباید مصلی بهشهر بعد از 20 سال هنوز تکمیل نشده باشد و اختصاص ردیف بودجه ای برای مصلی و مهد قرآن این سه شهرستان از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فرهنگ عمومی را در گرو عزم عمومی دانست و افزود: فرهنگ و ارشاد به تنهایی بودجه کافی برای امور فرهنگی ندارد و باید همه بیا هم همکاری کنیم تا در مبارزه با جنگ نرم دشمن موفقیت کسب کنیم.

استاندار مازندران نیز با تاکید بر زنده نگه داشتن نام و یاد مفاخر گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت سعیدالعلما در دست اقدام بوده و باید در همین راستا نیزبزرگداشت شیخ فضل الله نوری، روزی به نام نیما یوشیج و مفاخر بزرگ مازندران در تقویم گنجانده شود.

سید علی اکبر طاهایی خاطر نشان کرد: ترکیب جمعیتی مازندران در فصول مختلف متفاوت است و ر این راستا نیز باید اعتباراتی همسان با جمعیت شناور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران دارای سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت است، یادآور شد: باید براساس فصولی همچون تابستان که جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر به مازندران سفر می کنند بودجه فرهنگ اختصاص یابد تا در فرهنگ عمومی هزینه شود.

طاهایی افزود: طرح فرهنگی ساحل امید برای بخشی از سواحل دریا در دست اجرا بوده که نیازمند بودجه ای بیش از 300 میلیون تومانی و بیش از بودجه اختصاص یافته به فرهنگ و ارشاد مازندران است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.